Să ai o idee de afacere și să o pui în aplicare, pare atât de complicat azi în Romînia. Legislația este stufoasă, iar birocrația este o piedică. În plus, mediul de afaceri din România nu este mereu stabil și atât de prielnic.
Toată procedura se simplifică, însă, dacă ai ajutorul unei echipe de profesioniști. Și tot efortul merită, dacă îți dorești cu adevărat să ai firma ta.
Dacă visul tău este să devii antreprenor, îți recomand să citești cu atenție toți pașii care urmează:
1. Analiza motivelor
Vrei independență financiară, ai stofă de lider, simți că ai multe de realizat și de dăruit? Atunci, ia inițiativa și începe propriul business. Interesează-te și de nivelul de dezvoltare al domeniului în care vrei să intri. Obține informații punctuale din registrul comerțului de la Oficiul Național al Registrului Comerțului: www.onrc.ro .
2. Înțelegerea termenilor
Înainte de a porni la drum, studiază bagajul de termeni care să îți deschidă drumul: SRL, PFA, coduri CAEN, sediu social, declarații, specimen de semnătură, capital social. Pemtru asta, e de preferat să apelezi la expertiza unui avocat, care să îți explice termeniiși să te ajute în parcurgerea procedurii de înființare.
3. Stabilirea unui plan de afaceri
Înainte de a te apuca efectiv de afacere, fixează-ți obiectivele, fă-ți o descriere a specificului firmei. Stabilește un plan de marketing (cui te adresezi, ce produci, cum livrezi produsele etc.) și unul finaciar (active-datorii=capital).
Credem că suntem datori nouă și lumii să descoperim și să evoluăm permanent, indiferent de vârstă și de complexitatea experieței de viață.
4. Găsirea locației potrivite
Sediul social al firmei este bine să îl alegi în funcție de specificul și nevoile afacerii, într-un apartament/ într-o casă/ într-o clădire de birouri. Trebuie să satisfacă nevoile firmei, nu să fie o soluție de compromis.
5. Procedura de înființare
-Stabilirea denumirii firmei- alege un nume care să caracterizeze și să individualizeze firma, apoi în funcție de disponibilitate, fă rezervarea denumirii;
-Redactarea actului constitutiv-conține informații despre: obiectivul de activitate, codurile CAEN aferente, capitalul social, beneficiar;
-Stabilirea sediului firmei–poți alege o locuință proprietate personală/ închiriată/ în regim de comodat/ la un cabinet de avocatură (pe o perioadă de maximum un an) în care vei primi corespondența;
- Selectarea codurilor CAEN- se alege un cod principal și mai multe coduri secundare, chiar dacă în momentul deschiderii firmei, activitatea este mai limitată;
- Redactarea declarației privind asociații- completează actul care prezintă datele beneficiarului/ beneficiarilor firmei;
-Redactarea actului constitutiv- conține informații despre: obiectivul de activitate, codurile CAEN aferente, capitalul social, beneficiarii;
- Alegerea băncii unde se depune capitalul social- la banca la care te-ai decis, urmează să depui pentru început, capitalul stability prin lege;
- Depunerea actelor- toate actele se depun la Registrul Comerțului: cererea de înregistrare, acte de identitate, declarații;
- Verificarea cazierului– după depunerea actelor la ORC, ți se va verifica cazierul fiscal pentru a permite înființarea firmei;
Important este să te gândești încă de la înființare cine și ce va conferi firmei tale imaginea de:
• Siguranță și legitimitate - avocatul, contabilul;
• Seriozitate și profesionalism – angajații, colaboratorii.
Pentru a afla toate detaliile legate de înființarea unei firme și a beneficia de sprijin juridic de calitate, apelează la serviciile ITALIC SOFTWARE.